onsdag 7 april 2010

friskvård och light o lagom


På 9o talet så blev det poppis med friskvård på mitt jobb i Försvaret.
Då skulle alla skickas till läkare och dietister.
och särskilda friskvårds pengar fick vi att göra någon aktivitet för
och på arbetstid, toppen
Vilken bra förmån, vilken utmärkt ide.

Nu vart det min tur att besöka dietisten, en svankryggad smal kvinna som kollade igenom mig och mina papper från läkaren ,kartlade mig och la ut en plan .

Toppen tills vi kom fram till min kosthållning -maten och hur jag lagar den.

"Kollisionskurs"
Hon ville att jag skulle gå helt över till "lightprodukter, och lätta margariner mm

där ville jag ha ett ord med i hennes plan, -light och sötnings medel smakar inte bra och jag tror inte det är bra heller . Sade jag
-och när det gäller transfetter lätta smörgås margariner där du inte ens kan steka i, tror jag inte heller på.
hon vart väldigt irriterad, jag hade inte gått dom senaste utbildningarna och senaste rönet.
efter några gånger sa hon att -det är ingen ide att vi ses mer , inte förren jag ändrat attityd ,.var inte välkommen.

IG metoden och Socker rusher andra "modetrender (hällsorön)"Socker- rush det fanns inte när jag var liten ,jag vart inte nämnvärt piggare efter att knapra i mig sockerbitarna ur bit sockerpaketet,,,,nu vågar föräldrarna knappt ge en bulle till barnen för risken att dom ska bli överaktiva, det vet dom om. Nu springer barnen omkring och leker "jag har fått en överdos med socker" jippppy!!!

Nu finns det så mycket socker i allt ! står det...Är du Sockerberoende ??? nu ska man läsa inehållsdeklarationen igen,Noga.


"Laga" lite mat hemma istället så får du full koll på sockret i maten.drick läsk till helgen.

IG En Hällsotrend "långsamma kolhydrater". blodsocker,,,
Jag är överviktig ! Jag vet! Och får höra det varje gång jag vill blanda mig in i samtalet om Mat trender och Bantning. "3 Kg På 11 Dagar GI Banta
Få En Skräddarsydd Analys Gratis! Svara Bara På 5 Enkla Frågor.

-du ska väll inte säga något.du som är tjock!

Men bantnings och Hälsotrenden och dom nya rönen publiceras i samma Modemagasin
Bli friskare och smalare med denna metod !
Som den svankryggiga smala Dietisten sade
-Kom inte hit förren du har ändrat attityd !

1 kommentar:

  1. Du är så duktig att skriva Matts !
    Jag är så glad att du började blogga !

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.