tisdag 3 augusti 2010

Nakna tyskor vilse i skogen / Naked Deutschen verloren in den wäldern



Nu har det hänt! Nakna tyskor vilse i skogen
Kvinnorna, 40, 50, och 55 år är i Sverige på semester.

De har hyrt en stuga vid campingen nära Karlshamn.
I går eftermiddag bestämde de sig för att gå en kort promenad i skogen – nakna, eftersom de är naturister. "Ja vilken Bra Ide ! -wir gerade aus gehen Sie spazieren nackt
Då de inte hade kommit tillbaka flera timmar senare blev deras vänner oroliga.

Framåt kvällen ringde dom oroliga tyska medresenärerna som var kvar "nakna" på campingen polisen (polisen hade kläder)
Stugan de hyrt ligger ensligt vid ett större skogsområde nära Långasjön i Nötabråne Det fanns alltså gott om ställen att leta på, och polisen förberedde ett stort pådrag.
Flera polispatruller, hundpatruller och två helikoptrar tillkallades. med värmesökande kameror och extra kläder

– Det var ganska kallt. Omkring 14 grader. Det hade det kunnat gå illa med tanke på den obefintliga klädseln, säger Mikael Persson på polisens kommunikationscentral.(också han i uniform)
Men när det började mörkna dök kvinnorna plötsligt upp igen vid campingplatsen. Då hade varit "nakna" i nästan sju timmar i skogen.

-Ach ja, jetzt sind wir wieder zu Hause! Wo ist meine Hose? Mir ist kalt auf der Rückseite

Polisen hade då hunnit leta igenom en stor del av skogen utan att hitta de spritt språngande nakna tyskorna.
Dom var frysna och trötta och lite röd prickiga på kroppen -verdammten Moskitos !!!
Men glada att vara hemma igen.

Och här är en kommentar som jag fick från stugvärden

 
Kan ju inte låta bli att kommentera när jag hittade detta!,Jag är nämnligen stugvärden,: 3 kvinnor,45,55 o 75!!! år gamla gick vilse i Blekingeskogen.......... Stor familj hyr stuga hos oss..en kväll kommer de o vill ha hjälp o ringa polisen,eftersom 3 familjemedlemmar varit ute i skogen för länge... Jag ringer polisen...får fatt i en som pratar tyska,lämnar över luren till tysken...de babblar en bra stund(jag kan ingen tyska)sedan får jag luren igen o polisen berättar att de tar allvarligt på försvinnandet o att helikopter beställt från Stockholm.hundar m.m..tyckte detta pådrag lät lite konstigt med tanke på att polisen inte brukar vara sådär motiverad....hm...polismannen avslutar dock samtalet..-"Det verkar som om dom är nån form av naturister" Jag tänkte inte på det så mycket,eftersom tyskar turister oftast är intresserade av naturen,tänkte jag...men mitt i natten vaknade jag!!!NATURISTER! de e ju för helsike såna utan kläder!!!
Då knackar det på dörren...utanför står en chockad man som pratar osammanhängande...._"De är tillbaks nu,jag har skjutsat tillbaks dem,..jag bor i skogen 4 mil härifrån,de dök upp hos mig...."... Slutet gott allting gott..f.ö. hade de en trevlig ferie skulle ja tro...som Naturister! :D .

7 kommentarer:

  1. Burr !
    Låter lite kylslaget ! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det ska vara tyskar till detta påfund.

    SvaraRadera
  3. Kan ju inte låta bli att kommentera när jag hittade detta!,Jag är nämnligen stugvärden,: 3 kvinnor,45,55 o 75!!! år gamla gick vilse i Blekingeskogen.......... Stor familj hyr stuga hos oss..en kväll kommer de o vill ha hjälp o ringa polisen,eftersom 3 familjemedlemmar varit ute i skogen för länge... Jag ringer polisen...får fatt i en som pratar tyska,lämnar över luren till tysken...de babblar en bra stund(jag kan ingen tyska)sedan får jag luren igen o polisen berättar att de tar allvarligt på försvinnandet o att helikopter beställt från Stockholm.hundar m.m..tyckte detta pådrag lät lite konstigt med tanke på att polisen inte brukar vara sådär motiverad....hm...polismannen avslutar dock samtalet..-"Det verkar som om dom är nån form av naturister" Jag tänkte inte på det så mycket,eftersom tyskar turister oftast är intresserade av naturen,tänkte jag...men mitt i natten vaknade jag!!!NATURISTER! de e ju för helsike såna utan kläder!!!
    Då knackar det på dörren...utanför står en chockad man som pratar osammanhängande...._"De är tillbaks nu,jag har skjutsat tillbaks dem,..jag bor i skogen 4 mil härifrån,de dök upp hos mig...."... Slutet gott allting gott..f.ö. hade de en trevlig ferie skulle ja tro...som Naturister! :D

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du hittade hit,
    haha roligt att höra historien bakom detta drama
    har du adressen till stugorna skriv det,så kan du få lite gratis reklam här på bloggen

    SvaraRadera
  5. Tror vi har fått "gratisreklam"så det räcker =D,men tack iaf!
    mvh
    stugvärden

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.