måndag 2 augusti 2010

Sannas Recept

Måste bara vidarbefodra ett recept från Sanna jag vart lite inspererad av Karins Matbloggtipps (Kan inte länka vidare)http://karin.hermansro.se
En mumsig kräftröra.En kall sås till grillat

Nu måste jag bara slå ett slag för TUNNBRÖD. Magiskt gott.Säger Sanna Skagenröra på tunnbröd









Kräftröran


Man behöver detta

En burk lätt creme fraiche

lite majonnäs

En burk kräftstjärtar

1/2 Citron

Salt och Peppar

Chilipulver

en burk Löjrom

Häll i creme fraichen i en skål.

Klipp Kräftstjärtarna och lägg de i skålen.

Pressa en halv citron över och rör om.

Salta och peppra. Underbart i tunnbröd



och en god kall sås till grillat
Häll i löjrom, kanske 80 gram…

I med lite majonnäs och blanda ihop.

krydda med Chilipulver och slutligen klipp i dillen.

Rör om och smaka av.
jätte gott till grillad lax och potatis


2 kommentarer:

  1. Jo jag tackar jag. Inte dåligt vilka läckerbitar du bjuder på idag Matts. Ha en bra Dag!

    SvaraRadera
  2. Det där lät då bara hur gott som helst !
    Fasen också... Nu blev jag jättesugen !
    Undrar vad jag ska göra till middag idag tro ?
    Dålig planering att inte ha klurat ut det när klockan är fem, men det finns potatis att steka och korv eller kött också.
    Får ta tag i det och stilla suget efter någon av de goda sås-rörorna...
    Någon löjrom har jag nämligen inte, och inte tänker jag köpa det mitt på blanka vardan heller. ;)
    Det får bli någon helg tror jag. :)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.