onsdag 6 oktober 2010

En brun papperspåse med Galna ko sjukan i

Jag hade bestämt mig Jag skulle få bort den gula beläggningen på tänderna , ville få ett bländande vitt leende, men jag höll på att få Galna ko sjukan istället !
I början på 80 talet läste ja i en bok  om gamla huskurer från förr, där  slipmedlet Benmjöl  andvändes , för att fixa tänderna.  jag gick in på apoteket i Tärnsjö och frågade om dom hade
Benmjöl,

-Javisst 35 kr för 2 kg ,sade kvinnan bakom disken Jag bar hem den bruna papperspåsen med det vita mjölet och började varje gång  jag borstade tänderna och doppa tandborsten i påsen. det smakade lite blod,

På bara 2 veckor så vart mina tänder bra mycket vitare, gamla nikotin och kaffe fläckar försvann  och jag log igen!

UNDERBART


Tills jag fick se Nyheterna Galna ko sjukan slår till i Sverge ! skakiga kor som dör och det sprider sig  trotts karantän  genom  landet som en löp eld.
.
Ingen visste vad det berode på först, dom misstänkte till slut fodret, tillsattsen Malda Ben !
Benmjöl kan (forskarna är inte överens ) ha spelat en roll i spridningen av BSE ("Galna ko-sjukan") genom att boskap utfodrades med ben- och köttmjöl från smittbärande djur. Det är förbjudet att tillföra djur benmjöl i Sverige sedan 1986 och i EU sedan 2001.
Jag slängde påsen  direkt !


Nu kan man fortfarande köpa tandkräm med slipmedel i undrar vad
Pepsodents tandkräm andvänder för slipmedel i sin  Tub ?
Och Pepsodents tandkräm Anti age Vad är det ? ska tandköttet inte åldras lika fort ?

1 kommentar:

  1. Morron ! Usch !! Idag visar hösten sitt värsta jag. Det är genommulet regnar och blåser och tempen är bara +8 grader. Ha en fin Torsdag nu !

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.