söndag 10 oktober 2010

Gröna Små Män I Skogarna

Då var det dags igen, Älgjakten !
Man går inte gärna ut i skogen då ?

Jag har retat upp en Harjägare så han sköt varningsskott en gång efter mig ,
Vi gick i skogen och störde väl hans upplägg för en lyckad harjakt jag hade våran hund (kopplad ) medan THE HUNTER hade sin lösspringande efter harar , Den har hörts under hela min skogs promenad, vi var bara ute för att få luft .

-GÅ INTE HÄR Skriker en röst  Långt inne i snåren
Jag ser inte Mannen i grönt men det låter som en Ilsken Medelålders Almunge bo (vi bodde i Almunge då )
och befann oss i dom steniga skogarna runt Almunge.

-hardu Hunn Kopplad ? skriker han
-Har du din hund kopplad ? svarar jag hans fråga med en ny,
Jag hör hur den skäller någon stans i skogen och det känns hotfult att skrika på varandra, utan att se vem man skriker åt.

Han skriker  något ohörbart och sedan Smäller det!
Galningen med vapenlicens skjuter (förhoppningsvis i luften)  och Skriker -GE ER I VÄG !!!
Vi hade bara en svampkniv i ryggsäcken till försvar så vi valde att lämna skogen.
Det hela var mycket obehagligt,

Men nu är det ÄLG JAKT ! och frågan är hur ska man få tag på älgkött!
Har ingen jägare i  släkten, finns inte på ICA, det skulle vara gott .
Har därimot sytt många Ryggsäckar i älgskinn,Ett gummiartat Skinn med mycket "Narv"skador(revor och knott bett i ytskicktet på skinnet)

inget roligt skinn att jobba med.

2 kommentarer:

  1. Hej ! Vi har mulet väder i Björkvik idag men inget regn. Jo vi hittade en 32 tums Tv igår för ett bra pris men Elgiganten brukar ju ändra priserna som en annan byter byxor. Ha en fin Söndag nu !

    SvaraRadera
  2. Hu, vilken läskig människa! :(
    Förstår att du blev rädd.
    Jag som inte brukar vara så skraj av mig hade nog skitit på mig. :D

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.