lördag 27 november 2010

Mitt löfte till julen

Julmusik och Löften i mitt kök

Nu är det Julstök  som gäller , Gardiner och stjärnor ska upp, Städa lite , Nu kan man ÄNTLIGEN ta fram Julskivorna och  baka till "jul jul strålande jul"
Det är julstöket som är lite av julglädjen och det mysiga i denna December månad som kommer.

En del tänder ljuset för det är mörkt - en del  för att det är mysigt, Du  bestämmer .
Gör julen  på ditt sätt, så försvinner alla MÅSTEN.

Jag ska ge mina Nära och kära en julgåva Jag kan inte köpa den där jackan Nette vill ha och Play station 3 med spel  som  Melissa önskar sig , får hon inte i år, Vi har inte dom pengarna.


Men Jag ska ge dom en nykter Matts till Jul.
 Det tycker jag är en självklarhet.
 Tänk på det när ni är ute i julstressen och  inhandlar julklappar,  jag dricker aldrig på julen.

En gåva man kan ge är en fridsam jul utan alkohol. både till sig skälv och sina kära.
Är detta jag skriver provocerande ? blir du shockad ?

Fråga då  barnen vad dom tycker ?

2 kommentarer:

  1. Det är så julen borde firas, med dem man tycker om och alkoholfri! :)

    SvaraRadera
  2. Bästa julklappen skulle jag tro. :)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.