torsdag 10 februari 2011

Lapptäcket är äntligen klart

Nu blev jag äntligen klar med mitt lapptäcke sytt av Division och gradbeteckningar ,

 Det är gamla befälsmärken   från Flygvapnet som jag har haft legat i en kartong sedan nedläggningen av Flottiljen F 16 Uppsala.har  inte velat slänga dom, är väl lite sentimental
Det blev till en dubbelsäng men jag tror att den blir bra även som vägg prydnad över säng gavelen.

Är  man helt skadad eller ? har man jobbat inom Flyget blir man lätt tokig tror jag !

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har aldrig varit i Tärnsjö tyvärr. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  2. Ja det lapptäcket hade man verkligen velat ha då en själv letar land och rike runt för att hitta märken från flygvapnet. Min farmor jobbade åt F15 på åmselebasen och hennes märken har man fått men då målet är att bevara Svensk flyghistoria, så behövs det långt fler än bara från Åmsele. Sen är det inte lätt då man går skola och inte har råd att köpa märken, men då detta är ett livs mål så får det komma med tiden

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.