lördag 11 juni 2011

Nu först blir man lite sugen på mat ,
Men vad ska man hitta på jag orkar inte gå ut och grilla som det var tänkt, vi får se
Nette var så hurtig så hon cyklade iväg för att köpa lite korv

Ja tror att detta inlägg är bland det tråkigaste som skrivits i blogg världen sedan internett starta
Men jag är helt tilltad i skallen efter dagens Värme våg-Tänk på att jag är en överviktig  52  årig Nordbo
som trivs bäst i en gammal jordkällare så här års.

Man ska inte klaga på värmen den uppskattas av många Även jag tinar upp efter en lång vinter-
Det är bara jobbigt kroppsligt och humörmässigt

Jag pratade med en kompis för ett tag sedan, som tyckte jag gnällde för mycket på värmen .
Han sa att den skulle vi bara vara glada för och uppskatta
Han satt i sin  bil med klimat anläggning  och åt mjukglass på väg till Gävle för att kolla på Pippi på is !


När han var klar med sina kloka ord och vi avslutade samtalet så rullade glassbilen in på området där jag bor och med sin glada trudelutt  ,
Jag säger till Melissa som har hört glassbilen och kommer springande  att inte förren nästa vecka kan vi köpa glass.


Nu vill jag bara ha regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.