lördag 16 juli 2011

Lite gammalt lite nytt

Hittade några gamla tankar


Om mig: Jag lever just nu Bor i Månkarbo Tycker om original, I Månkarbo är det så ont om riktiga original- så vi får turas om.HAHAHA

Just nu blir det för mycket tv

Jag skäms, sitter för mycket och tittar på tv, dåliga program som jag tycker är trista men ser dom ändå, tyvärr är jag rastlös i mitt tv tittande också , jag har inte sett färdigt på ett program på länge.
Jag måste bryta mitt betende,För kunde jag stänga tv och lyssna på musik,
Men där står den , Stereon från 80 talet, dammig tyst och avslagen, med”stand by ”lampan lysande röd.
Jag som brukade säga att man inte kan leva utan musik

Lurad av min gamla mormor.

Veckan känns otroligt lång , men dom säger att snart är det helg.
det har känts trögt på sista tiden , efter nyår man har varit trött och slö,rört sig för lite..ätit för mycket.
Jag är så pass gammal så jag går inte på dom senaste bantnings rönen heller,
Jag vet, dom är sååå bra ,,och vetenskapliga tester visar,,Fett är nyttigt,,
pasta är fel, Ibland är mjölk bra, ibland är den en döds fälla.
Mormor sa alltid på söndagarna när jag var där som liten och hon lagat till stek o potatis brunsås,och gröna ärtor,Inte direkt min favorit när man var 12 år
-Huvudsaken du äter upp potatisen, Så är jag nöjd, en potatis till bara.
Mormor !Så fel du hade Potatis är av ondo, du blir fet.Du kan dö.
Det gjorde hon också hon blev 96 år gammal. Det var nog för mycket potatis och grovt bröd där.

När kommer dom ?

Efter varje nyår tänker ja nu är det dags, I år får vi kontakt.
Snart ser man dom första säkra tecknen i nyheterna på tvn. Besökarna!
Men icke … Kanske i år…får vi närkontakt. dom första riktiga tecknen av liv där ute, i Universum

Eller så brukar jag tänka ,,, att i år kanske jag vinner på lotto eller triss.
Men det verkar lika omöjligt det. Kanske man ska börja tänka lite mer realistiskt, i år ska ja ta tag i min övervikt och sortera mina fotografier som ligger i banankartongen under sängen.
Ja kanske man tänker förmycket allsången börjar nu vi ses,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.