torsdag 4 augusti 2011

Nu träder String mannen Fram

Jens Ahlm rörde upp känslorna rejält när han utförde yogaövningar på stranden - endast i stringbadbyxor.
Nu berättar han för Expressen.se om händelsen som fick polisen att rycka ut till stranden.
- Jag tror inte att de skulle ha reagerat om en tjej låg i string, säger Jens Ahlm.  Förlåt mig.

- Jag ska nog ha bättre uppsikt bakåt. Men jag känner att det inte får hindra mig att sola och bada i de kläder jag vill. Jag tycker att man ska få ha på sig vad man vill som kille och tjej så länge man inte är helt näck. En stringbadbyxa täcker ju ändå de vitala delarna, säger Jens Ahlm skämtsamt.


 
Se tidigare inlägg Topless modet förr, och moral paniken nu, på badstranden ,Polis rycker ut
http://mattsjansson.blogspot.com/2011/07/polisen-rycker-ut-pa-badstranden.html
Tills i år då upprörde badgästerna i Skellefteå.,,, ringer polisen då en kille åker ner till badstranden och sätter på sig en stringbadbyxa !!!

Tidningen Norran (Västerbotten)
Den soliga eftermiddagen vid Falkträsket avbröts plötsligt på torsdags eftermiddagen av en udda polisinsats. Många badgäster höjde på ögonbrynen när två uniformera de poliser tog sig igenom havet av handdukar – för att höra en man i 30-årsåldern om hans val av badklädsel.


Polis kallades till platsen och pratade med mannen om hans utstyrsel. Enligt tidningen sa de till honom att hans uppträdande inte var lämpligt.
han fick gå till omklädningsrummet och byta om.

Polisen betonar att mannen inte är misstänkt för brott och att det inte är olagligt att ha stringbadbyxor.
- Om någon ringer måste vi ju åka dit och se vad det rör sig om. Det är mycket barnfamiljer på den här stranden. Det finns en tidigare händelse där någon har fotograferat yngre personer på den här badplatsen iförd liknande klädsel, säger Johan Karlsson vid Skellefteåpolisen.


2 kommentarer:

  1. Sv: Helt sjukt .. Utomlands är det inga problem för killar att sola i string, men i sverige är det katastrof verkar det som..

    SvaraRadera
  2. Men vad är det med folk, vilken moralpanik. Låt han ha sina stringbyxor. Vill man inte se får man väl titta åt ett annat håll, men som det är nu, det är ju f*n inte klokt.

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.