fredag 14 oktober 2011

Schampot Timotej färgar håret grönt ! ! !

En vandrings sägen på 80 talet

Berättad av en flicka,

När jag var i tidiga tonåren så var jag långhårig. Jag tyckte själv att mitt hår var vackert och skötte det så bra jag kunde. Mina båda bröder brukade håna mig för detta. Jag brukade samla upp regnvatten i en tunna och tvätta håret i detta, eftersom jag trodde att håret blev extra fint då. En av mina bröder berättade att en tjej i hans klass fått grönt hår när hon tvättat sitt hår i regnvatten med ett visst schampo ,Timotej
  Först skrattade jag bara åt honom, men nästa gång det var dags att tvätta håret så använde jag vanligt kranvatten. jag hörde senare att fler fått grönt hår av schampot.
http://home.swipnet.se/fel/main/skronermyter/klint.htm

"så mild att du kan tvätta håret så ofta du vill".

Kommer i håg hur rycktet att schampot som  "färgar håret grönt" spred sig som en löpeld och man kunde även läsa notiser i tidningarna  under 80 talet ,
En modern vandrings sägen som inte var så kul för företaget.
http://home.swipnet.se/fel/main/skronermyter/klint.htm

Timotei försvann från hyllorna, men har dykt upp i ny förpackning under 90 talet,

Undrar om det är det schampot Nette har använt ?

5 kommentarer:

  1. hahahaha :)
    Det schampot använder man och så klart Jane Hellen ... wow, Plupp med grönt hår :))))
    Så coolt, det roliga är, det gröna klär henne ♥
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det schampot kommer jag ihåg och även vandringssägnen. Vad det Timotei som Carola gjorde reklam för tro, eller var det kanske något annat schampo.
    Jag tycker att hon klär i grönt hår :) det är det inte alla som gör :)

    SvaraRadera
  3. ha ha oavsett är Nette bara såååååååååå cool!

    SvaraRadera
  4. haha tror kanske att det kan ha varit en bidragande orsak hehe. Annars allt bra hos er hoppas jag

    SvaraRadera
  5. Nette är ju bara helhärlig i sin gröna kalufs, men själv kommer jag nog att tappa håret...
    Jag sitte här och känner mig som en total idiot, och kliar mig i huvudet... :D
    Vaddå BÅDA bröder?
    Har du en bror TILL???
    Det har jag totalt missat. :O

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.