lördag 19 november 2011

Bland skinkgafflar och fanskap

Ja i dag behöver man knappast skriva  i  bloggen, lördagar står besöken still, det verkar som ingen läser blogginlägg på lördagar.

Jag ska försöka sluta gå ut och själv och läsa bloggar.
Men det är svårt för jag tycker det är roligt.
Det är nu man hör åsikterna,,,
-Det finns vettigare saker att göra en lördag än att sitta vid datorn!fy fy fy !

Jaha ska man skämmas för det nu också.
Jag hade en Farfar som vägrade sätta på radion annat än när det var nyheter och väder och sen skulle fanskapet slås av !
Farmor och jag fick lyssna på melodiradion i smyg när han inte var inne.
"Kom han in i farstun, rusade vi upp och slog av radion innan han märkte det.

Och Tvn har man alltid dåligt samvete för att man sitter framför,
nu är Data vanorna kartlagt och FY på mig vad jag missbrukar...

Jag får väl ljuga som många andra och säga
-Nej på helgen ska "Fanskapet" slås av det finns bättre saker att göra, sådant har jag rakt inte tid med !

I dag var vi på Julmarknad i Tobo
Där hittade ja ett så bedårande skink och stek set från Jernbolaget Eskilstuna från 40 -50 talet oanvänt
i sin kartong för 90 kr, vilket fynd !

har länge velat ha ett snyggt set till Julskinkan .och nu är jag nöjd.  skulle kunna slå på fanskapet till och med, och skriva om mitt fynd.

2 kommentarer:

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.