måndag 14 november 2011

Bort tappat i Melodikrysset

I lördags skulle jag lösa Melodikrysset på radion...Jag har ingen radio på nära håll så jag letar upp Programmet på nätet sverigesradio Melodikrysset
och klickar igång sändningen,

Jag går samtidigt ut på Facebook där vi har en gemensam grupp som löser krysset tillsammans Skit bra, när man inte kan .Första låten går i gång
Jag snabb micrade mitt kaffe  som stått och kallna men tappar koppen i mickron så allt rinner ut PANIK ! medan Thore skogman vrålar någoting om flottarkärlek från Laptoppen (min  dator)
Torkar upp röran missar början och kommer in till nästa fråga

-Vad heter  flickan i denna visa
Cecilia Lind av Cornelis Wresvik men på bloggen droppar inläggen framför mig in, svar som  Kokosnöten och Danny Kay !?!?
Är det fel på mina högtalare !

När nästa fråga från melodikrysset på min dator kommer- vad heter denna manliga sångaren ,Svar är givetvis  Sven Erik Magnusson, så klart skriver jag på facebook kryss sida.
Men på skärmen som inlägg pratar dom om Kerstin Dellert ???och opera !

Jag  frågar till slut mina kryss vänner på facebook om det är samma program vi lyssnar på ?
och inser då att jag har klickat igång förra veckans program på SRs  hemsida samtidigt som dagens sändning startade.

2 kommentarer:

  1. Sorry men jag kan ju inte låta bli att skratta. Det där en sån där grej som jag skulle lyckas med. Både kaffet och fel program. Bättre lycka nästa vecka hörru :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!!!!! Så det kan gå... :)
    Men kul blev det ju i alla fall!

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.