torsdag 24 november 2011

Måste klippa gräsmattan ! på söndag är det 1 advent

Och det blommar förfullt, man kanske skulle ta in en bukett till advent !


-Det kan vara snö fritt hela vinter ropar en del ( Dom i praktiska låg skor och asfalt fram till porten )
 
Jag går i lera upp till anklarna, hunden är svart på magen av smuts, allt är mörkt dimmigt och deppigt, det blir faktiskt ljusare när snön anländer till oss, ljusare även i våra sinnen.vi pratar inte med varandra där ute i mörkret.
Det ryska högtrycket kommer att växa sig starkt i vinter, Då får vi in kall polarluft över Sverige. JAAA

Romantiska opraktiska lilla snö flinga, fall på mig och gör min vinter vit .

3 kommentarer:

  1. Håller med :) Det är inte så praktiskt med klibbig lera när man har två vita lurviga voffsingar. Kanske man borde ta och dansa en snödans?

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det inte är så kul med hundar när det är så här, men jag njuter. (Mest av hur mycket pengar jag sparar på den milda temperaturen, men också för att jag slipper skotta.)
    Som tur är så har ju solen lyst på oss osedvanligt ofta för att vara i oktober-november i höst, så SÅ mörkt upplever jag det inte, trots att solen går till sängs så pass tidigt.
    Snöflingorna kan få falla i Månkarbo, men kan gärna låta bli att ramla ned i Tärnsjö. :D

    SvaraRadera
  3. Bättre med snö, än slask!

    Sv: Fniss... De låg vid tapeterna, men man kan väl aldrig vara säker. ;)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.