torsdag 8 december 2011

Vad hände ? lagom söt, konserverad gröt.

för inte så länge sedan, i samma land som vi lever i nu, så tyckte man att höjden av Reklamtrick var att få mäniskor att köpa färdig konserverad gröt i affären
Snart kan man även köpa konserverad gröt ,hahaha, Men vad hände ?

 Konserverad gröt T&M: Ulf Peder Olrog 1940 tal  Visa om bondfångeri och surugat och att du kan sälja vad som helst , till och med Färdig kokt  gröt !  och...

Allting går att sälja med mördande reklam: Kom och köp konserverad gröt! Allting går att sälja med mördande reklam, även lagom söt, konserverad gröt.  

Engelsk gröt Konserv



  Nu tar man det fullt naturligt att man  gå ner  och köpa färdig kokt gröt. bekvämt, färdig skuren sallad på påse,konserverad kokt potatis på burk,färdig kokt julskinka,mm


Konservering kallas det att behandla och förbereda livsmedel eller andra produkter eller föremål för att de ska hålla längre. För detta ändamål kan man använda olika typen av konserveringsmedel
  • burkkonservering

  • djupfrysning

  • fermentering

  • frystorkning

  • Hermetisering

  • inläggning - inlagd sill

  • konserveringsmedel

  • rimning

  • rökning (livsmedel)

  • saltning

  • syrning

  • torkning

  • gravning
  • 1 kommentar:

    1. Tack för titten inne hos mig. Och vad glad jag är att du kikade in. För jag har kikat runt lite hos dig och jag insåg snabbt att jag gillade vad jag såg. Jag måste lägga ett bokmärke här.

      Och inhandla lite koncerverad gröt. kan vara bra att ha.. och dessutom gillar busungen det.

      SvaraRadera

    Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.