tisdag 3 januari 2012

Tips när du har Bloggtorka

Här kommer 70 st  blogg tips till dig,
när du inte vet vad du ska skriva i din blogg
Matts lista över blogginlägg

1 Skriva recensioner av produkter du köpt

2 bok tipset

3 Granska tidningar och skriv om artiklar

4 Bedöm (ros och ris ) av andra bloggar

5 Lista saker du lärt dig av en bok

6 Gör en lista över dina favorit citat

7 Skapa steg-för-steg hur man gör saker,

8 Förklara det bästa sättet att köpa saker,bra affärer i ditt närområde

9 Dela var man kan köpa saker på nätet,(rekommendera nätbutiker som har bästa priserna)

10 Skapa en nybörjare guide till något

11 Skriv ett inlägg belys för-och nackdelar av något

12 Informera hur man lätt jobbar i World eller foto program

13 Bädda in andras videoklipp från YouTube eller Vimeo

14 Länka till dina favoritbloggar eller hemsidor

15 Passa på att säga förlåt

16 Sammanställa en lista över online-verktyg som man kan använda

17 Skriv ”saker du inte visste om mig”inlägg

18 Skriv om hur man kan förbättra en färdighet , tips knep

19 Släpp din egen gratis e-böcker noveler

20 Skapa en novel staffet, där andra skriver fortsättningen

21 Skapa en lista över andra människors gratis e-böcker

22 Gör en enorm lista över någonting (som den här)

23 Gör en kärleksförklaring

24 Förklara saker du önskar att du hade gjort annorlunda/saker du ångrar

25 Gör en anteckning till ditt framtida jag

26 Låt dina läsare vet hur man tjänar pengar på en blogg

27 Forska om något några mindre kända saker om något

28 Avslöja funktioner i mjukvara som de flesta människor inte är medvetna om

29 Skriv om historien bakom ”något Ämne”

30 Uttryck din åsikt om en aktuell nyhetshändelse

31 Förutsäga framtiden av någon typ spaning ”

32 Intervjua människor i din närhet

33 Intervju kändisar

Skriv om vanliga missuppfattningar som folk har om ditt jobb

34 Skriv om vanliga missuppfattningar som finns inom din hobby/musik

35 Fråga dina läsare om något

36 Genomför opinionsundersökningar

37 Skriv om din egen semester resa /eller öiske resa

38 Skriv om din blogg eller vad du postat för 1, 2 år sedan.

39 Skriv om var din blogg är i framtiden

40 Dela dina specifika mål och hur ni planerar att uppnå dem

41 Välj ett problem som du ser och lösningen

42 Gör ett samarbete inlägg där du frågar några (eller flera?) Andra bloggare något

43 Skriv om en film

44 Skriv om utmaningarna med att blogga

45 Dela några tips för att blogga

46 Gör en lista på dina favoritbloggar

47 Förklara vad man inte ska göra när man bloggarvirkar/fotar mm

48 Skriv om Spotifie och hur man använder den ! Inte helt självklart

49 Kör en tävling på din blogg

50 Skriv om hur man använder Twitter och Facebook,

51 Skriv en parodi eller ett satir inlägg

52 Sammanställ en lista över de bästa skämten

53 Rita en bild

54 Skriv en dikt

55 Genomföra en undersökning

56 Skriv om dina favoritböcker (och länka till dem på Amazon så du kan få en provision)

57 Skapa en post av dina favoritbilder. De kan vara roligt, inspirerande, udda, etc.

58 Förklara hur man gör något snabbare

59 Skriv nya 10 budord eller 7 dödliga synder eller nya underverk (eller något annat

60 Skriv ett manifest

61 Ge mallar av något slag

62 Lista dina bästa blogginlägg

63 Lista dina värsta blogginlägg

64 Ta någon annans Titel till ett blogginlägg titel och, utan att läsa inlägget, skriv ett eget inlägg

65 Skriv en artikel som svar på någon annans inlägg

66 Läs utlänska nät tidningar och skriv om en artikel

67 Skriv om vad du skulle göra med 1000 kr (eller något annat belopp)

68 Skriv om vädret
 
69 Ta fram ditt gammla fot album  scanna och skriv om händelser i livet
 
70 Sno min lista och lägg upp den på din blogg ,Det får du-

9 kommentarer:

  1. haha.. ja med dom tipsen ska man väl knappas få bloggtorka. Annars brukar jag resonera så att har jag ingen egen bild att lägga ut - då bloggar jag inte den dagen, Men det brukar inte hända... :-)

    SvaraRadera
  2. Ända tills jag läst sista punkten tänkte jag skriva att du är ett GENI!!! Hur kan han komma på så himla många bra tips tänkte jag. :D

    Nu sitter jag här och tänker att det säkert ÄR du som är geniet i alla fall, fast det en stund föll mig in att du kanske gjort som i sista punkten själv?
    Men det känns liksom rätt mycket Matts alltihopa tycker jag. - Det är ju sådant du själv har gjort i din blogg nästan alltihopa.
    Du är fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Tack , jag satt i dag och knåpade i hop listan , det var kul.
    varsegod och sno

    Matts J

    SvaraRadera
  4. Sammlat på mig under ett blogg år

    SvaraRadera
  5. alltid något man kan ha nytta av

    SvaraRadera
  6. Hej! Här har det regnat och blåst hela natten och barometerns visare pekar rakt ner i golvet. Jag tror inte jag upplevt ett så lågt lufttryck förut. Ha en fin dag

    SvaraRadera
  7. Ja men du vilken underbar lista!! Skall jag helt klart ta och spara faktiskt till dom dagar jag har noll att skriva om :)

    SvaraRadera
  8. Hej! Och tack! :-)
    Bra tips, men lider knappast av det. Snarare tidsbrist....

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.