söndag 21 oktober 2012

En kill kväll

Lördags mys med en lergryta från 70 talet

Jag var i Tärnsjö och hälsade på en kompis, vi pratade och skrattade som vi män gör när vi träffas , en riktig kill kväll.

Sedan lagade vi mat i en lergryta från 70 talet

Lördags mys

Janne Bryner köttet innan han lägger det i grytan


Lergrytan har han blötlagd i vatten innan

En kotlett rad med massor av grönsaker .
Till det, kokt potatis. Vi dukade bordet lite enkelt som vi killar gör .


Varsågod.

Sedan blev det kaffe och film Nya Alien filmen Prometheus i bluray version med suround ljud
 

Så underbart

 

 
Pingates

3 kommentarer:

  1. Sådana gamla lergrytor ser man inte allt för ofta idag!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad gott det ser ut! Janne han kan han!
    Kanske jag skulle ta och plocka fram en av mina grytor jag också, och sno ihop något någon dag.
    Har inte använt någon av dem på minst tio år, och senast tror jag att jag bakade bröd i den. - Det blir fantastiskt gott, med knaprig yta, och saftigt inuti.
    Sedan Elin fick glutendiagnosen har grytorna bara samlat damm, men det kanske går att baka glutenfritt bröd i dem också? :)

    SvaraRadera
  3. Lergrytan använder jag flitigt, älskar den!! ;)
    Vilken mysig blogg... gillar hur du skriver... Kramen så länge

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.