söndag 25 november 2012

Nostalgi och julmagi

Nu är alla julkartonger uppburna 12 st plus en stor plastgran skulle upp från förrådet ,Jag är mör i benen nu, trappan till oss är fruktad,(vi bor på 2a våningen,) kanske det är därför det heter Fruktvill, där vi bor på grund av den långa trappan.
 

Nu ska jag bara bära in julgrejerna och stapla dom i sovrummet så länge.

Nette ligger i feber och jag är lite matt efter nästan 2 veckors förkylning.men ska uppbåda ork med att börja leta efter advent sakerna, Jag slarvade när jag packade ner sakerna (igen) kastade ner allt utan att märka kartongerna.

Vi ska sortera bort lite i år tror jag 12 kartonger julpynt är mycket att packa upp och ner,
Men det är så kul.jag öppnar dom och gläds varje år av dom små plast tomtarna från Korea,
Julkulor från Taiwan, och dom små tyska trä figurena som jag köpte på Lidel, inget av värde men nostalgi och julmagi
Överst i en av kartongerna , väl inlindad ligger en kott-tomten som Melissa har gjort, den kastar vi aldrig

4 kommentarer:

  1. Tolv kartonger är SJUKT mycket! :D
    Jag har numera en till julsaker, och en låda adventsgrejer. - Det räcker, och i fjol hade jag inte allt i jullådan upplockat ens.
    Det är så mycket att plocka ned sen ju...

    SvaraRadera
  2. (17) är det igentligen men jag våga inte skriva det

    SvaraRadera
  3. Hahaha... du har sjukt mycket mer än mig och alla klagar på min 6 lådor :P

    SvaraRadera
  4. Oj... här pratar vi jupynt. Inte för att jag vet hur mycket jag har. Allt smått ryms i min gamla brudkista. Sen tillkommer ju advensstakar och adventsgran och lite sånt... Så typ två brudkistor... tror jag... och så en halv till i Lilla Gula Huset...

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.