lördag 26 januari 2013

Gamla bonader

Förr satta man upp bonader på väggarna i korsstygn , nu tatuerar man in visdoms orden direkt på huden

 


Jag har alltid känt ett viss obehag när jag ser gamla väggbonader, visdoms ord , korsstygn som sitter uppspikade på väggen, för att styrka och ge gott mod. Präktiga pekpinnar från en äldre tid

Hem ljuva  Hem ,Egen härd är guld värd. vet inte varför jag tycker att dessa skrifter på väggen är så
provocerande






När dessa budskap senare spred sig på billiga kaffemuggar och kylskåps magneter vart det bara för mycket,
Världens bästa älskare, lycka är en kopp kaffe,Lite skit i hörnet,,,,,

Nu när man designar sitt nya hem i sjukhusvitt så  ska det skrivas direkt på väggarna
LYCKA,  ENERGI , KÄRLEK eller sätts det upp bokstäver på byrån, som en pratbubbla i  köket som talar om vad lycka är !



Som att det inte skulle räcka så kan  man  tatuera in ett visdoms ord på sig själv också





Jag känner paniken stiga


6 kommentarer:

  1. Sist jag var på IKEA hörde jag en diskussion mellan ett yngre par.
    Slutklämmen var: " Ja ja, du får bestämma soffa. Bara jag slipper dessa jävla bokstäver på väggen" Ha ha! Fler som har tröttnat på det..

    SvaraRadera
  2. Jag är ju väääldigt förtjust i gamla visdomord...:) :)

    Ha en fin helg! Kraam

    SvaraRadera
  3. Förslag på väggord:
    -Kaos
    -Hjälp
    -Se upp!
    -Vem vare?
    -Efterlyst:boaormen
    -Shit happens
    -Vad hände?

    SvaraRadera
  4. Några kommentarer är borttagna på grund av att dom gjorde mig ledsen och jag vill inte att någon annan ska bli ledsen också

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.