torsdag 24 januari 2013

Jag helt utan smink

Här är jag helt osminkad med fredags middagen i tankarna.
Den lite äldre Taco kartongen ska jag låta vara oöppnat
Köpt på Konsum i Tärnsjö 1980-81, (bäst före gick ut nov 83)
Ett Konsum som nu ska tömma sina tacohyllor och lägga ner.Tyvär
 Men snart blir det Taco dinner
Gerome tror att det kommer bli mat över.....
Tacos: lanserades 1974 enligt Old el Pasos konsumentkontakt men det gick trögt i början,inte förren i slutet på 80 talet fick det fart men det kom först ut till dom flesta kedjorna under början på 80  talet
Vi erbjöd mexikansk mat till alla svenska konsumenterna redan 1982,


http://www.expressen.se/nyheter/sa-blev-tacos-och-texmex-hela-sveriges-fredagsmys/

7 kommentarer:

  1. Morron! Idag är det fredag och vi har -20 grader här. Jag tyckte att jag hörde igår på vådret att det skulle bli varmare i nästa vecka. Ha det bra !

    SvaraRadera
  2. tacos är gott kanske inte få gamla dock :)

    SvaraRadera
  3. Oj då kollar priset och inser att för 30 år sen var det fan dyrt att käka tacos!!!

    ha en härlig tacofredag nu osminkad och allt!

    SvaraRadera
  4. Haha:) Jag visste inte ens att det fanns tacos... i Sverige då!:)

    Ha en trevlig helg, kram

    SvaraRadera
  5. Nä, jag visste inte heller att det fanns tacos på 80-talet.. :o//
    *Alltid lär man sig något nytt*

    Trevlig Helg.. // Annelie

    SvaraRadera
  6. Ja, tänk vad trist att Coop ska läggas ned! :(
    Sitter och funderar på när jag egentligen åt tacos första gången tro?
    Det var nog inte så tidigt som i början på 80-talet i alla fall...
    Kul med det där paketet tycker jag! :D

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.