torsdag 4 april 2013

Jobba jobba jobba

Jag gör inget annat tycker jag ! jobba-äta -sova, tur är väl kanske det för annars blev jag väl en soffpotatis, man vet ju hur det är på helgerna .
Jag bara sitter i soffan , kanske för att man jobbar som det är skönt att vara ledig ?
Jag ska inte klaga ,vet hur jobbigt det är  att inte ha ett jobb.


Att vara arbetslös är i och för sig ett heltidsjobb,  om man är någorlunda normal så vill man gärna ha ett jobb att gå till och det är en heltids syssla att söka .
Många kan inte jobba av någon orsak och lider av att inte ha ett jobb som man orkar med.
Det svåra är att hitta sin grej som passar.

En del tjejer håller sig utanför arbetsmarknaden, hittar sitt "arbete" med att vara hemma och skaffa barn efter barn efter barn.... 6-7-8 st.

Är det mina fördomar ? jag vet inte, titta er omkring det finns säkert en liten bi drottning som jobbar hårt med sin mamma karriär i er närhet. det är ett medvetet val.och inget fel i det .
 


Frågar man en ung människa i dag så är det KÄNDIS yrket som hägrar, vem vill bli brandman när man kan bli en viral youtub kändis
Det är kön till IDOL istället för utbildning som gäller

 I arbetsförmedlingens soffa växer skaran med outbildade ungdomar med fingret på Ipads och IPhones.

-Utbildning  fy o nej  det är tråkigt  Jag googlar om det är något jag vill veta ! laddar ner en App !
 



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16545271.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16548192.ab

6 kommentarer:

  1. Visst är det så.. och ibland känns det verkligen som att man inte gör annat än jobbar. Tur det kommer semestrar och sånt.. för som du säger: man är ruskigt glad att ha ett jobb. Men så valde jag ju att utbilda mig.

    Men den här veckan är soft. jobbade bara onsdag och torsdag. Så nu är det helg igen. men nästa vecka drar det igång igen...

    SvaraRadera
  2. Svar: haha.. ser ut som björnbärsnaglar ju... sitter just och funderar vad jag ska måla till helgen. Påskkycklingarna ska väck så...

    SvaraRadera
  3. Så är det...
    (Alltihopa. :D)
    Det där med ungdomarna känns ju lite trist just nu, men det är nya tider, och jag tror nog det kommer att lösa sig för dem också. Vi kommer nog att få se stora förändringar i världen, och traditionell undervisning tror jag snart kommer att vara något förlegat.
    Det är synd bara om de nu, som liksom kommer att komma i kläm lite, för det kommer nog att ta tid med det här "skiftet"...
    Men säkert kommer det att gå bra för dem ändå. - När bara världen kommer ikapp dem...

    SvaraRadera
  4. Morron ! Du är som man brukar kalla det en riktig arbetsmyra. Ha det bra !

    SvaraRadera
  5. Min karriär är just nu att vara just mamma. Men avlar inte av mig massor för det haha

    SvaraRadera
  6. Jo..tufft att söka jobb...höll på med det i 6 år..lite ströjobb...lite anordnarjobb genom Af...och till slut nu då ett någorlunda riktigt jobb då Göteborg lagt ner Fas 3..lite mer pengar..inte mycket..men lite iallafall...och en ettårig anställning..får se vart det leder..vem vet?

    Ungdomar ja...paddnackarnas generation...ja jösses..skulle inte vilja vara ung idag..har gjort mina hundår...!

    Ha så gott.

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.