tisdag 30 juli 2013

Zebror i hästhagen





 

Äntligen kan man skydda sig mot mygg flugor och bromsar, helt utan farliga medel,
Det känner man igen ! man smörjer in sig med myggoljor och sitter där i röken av spiror
och stinker med massa mygg omkring sig i alla fall men med en sprängande huvudvärk av alla giftiga ångor.

Nu har det forskats i Ungern och i Sverige varför Zebror ser ut som dom gör, förr trodde man att lejon inte såg djuren på grund av ränderna, haha fel fel !   Nu vet man bättre
Ljuset reflekteras och förändras av zebrans svart vita ränder och blir  förvirrande och oakttraktifvt för insekterna

Försök med hästäcken  med zebra ränder i svart och vitt, gav så goda resultat  så det går nu att köpa  i handeln.
Men efterfrågan är så stor så dom få tillverkarna som finns av dessa geniala täcken hinner inte sy.

Jag är inte dummare än att förstå att detta måste också gälla människor, så jag ska snarast gå och köpa mig en Zebra dräkt för framtida skogs promenader och trädgårds mys.

Snart en vanlig syn på campingen
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Haha jag får la köpa mig en sådan dress då! :-D

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt! :)
    Ja, då blir det nog snart många som går i zebra-outfits... - Men den här sommaren behövs det inte i Tärnsjö i alla fall. :D
    Jag träffade nyss på årets andra mygg inomhus. :) - Den finns inte mer... ;)

    SvaraRadera
  3. Här har vi ju knappt några myggor..men nästa gång vi åker upp till norrland blir det en zebradräkt för mig...riktigt bra grej ju.

    Undrar om jag blir snygg i en sådan?
    Jo..det blir jag säkert ;)

    SvaraRadera
  4. Men herregud vart hittar du allt tokigt :)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.