lördag 24 augusti 2013

Vilket dragrace


I går var jag på Tierps arena och tittade på dragrace
 för första gången.
 
Det var kul. Är 53 år och inte intresserad i biltävlingar och dessa vrålande maskiner,  känner inte behovet att meka motorer och har inte ens körkort!



Men att titta på två bilar som var upp trimmade till max och som tävlade vem som var snabbast var kul.
400 km i timmen enormt motorvrål i 6 sekunder, sedan var det över,
 


Om man ville fick man åka med 5000 kr för 6 sekunder ,,,, det ville jag inte.När jag satt där på läktaren och tittade slog det mig att det var ju sådana bilar jag lekte med när jag var liten, små dragracing bilar från mattel,  jag kände igen dom .
När jag kom hem letade jag fram mina bilar från 70 talet ,vilken fart det blev på mina minnen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.