lördag 21 september 2013

I Uppsala på väg någonstans

I går bröt jag vanan av att somna i tvsoffan

Jag besökte Uppsala en fredag   när solen var på väg ned .

Ovan och bortkommen struttade jag runt på kullerstenarna runt
domkyrkan och dom centrala delarna av Uppsala

Men det var ungdomarnas gator i kväll , det vimlade av glada människor med flaskor och burkar  i händerna , på väg någonstans

Det var länge sedan, i mina forn stora dagar då jag själv var på väg någonstans.
nu vill man helst sitta still när man en gång satt sig.


5 kommentarer:

  1. Det är fint där i Pelle-Svanslös-kvarteren! :)
    Härom veckan var jag in i Heliga Trefaldighetskyrkan, som ligger bredvid domkyrkan.
    Kanske blir ett litet reportage därinnifrån i min blogg framöver.
    Jag gillar kyrkor, bara det inte står någon präst och predikar... - Det tycker jag är tråkigt... :D

    SvaraRadera
  2. God Söndag ! Nu har jag köpt en ny kamera och lite annat så nu kommer jag snart igång igen med fotograferandet. Den lilla kameran har Lilly övertagit. Ha det bra !

    SvaraRadera
  3. Jo.."satt guldkrycka sitter" skulle man kunna uttrycka det ;)
    Gillar ju gamla kyrkor jag..finns en liten historia om alla..mer underliga historier än man kan tro ibland :)

    Ha en skön Söndag.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja gå upp i tornet på Uppsala domkyrka

    SvaraRadera
  5. är det det som kallas ålderdomens bekvämlighet :)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.