lördag 12 oktober 2013

Jag har en ängel runt hörnet


Det känns som så
Någon som vakar över mig ibland.
Det har hänt att jag fått ett kuvärt i brevlådan med pengar när jag plötsligt varit helt utan allt .
Jag känner en närvaro (som någon ser mig med kärlek )som om någon tänker på mig.

Kan känna ibland otrolig vänskap och ro som  sprider sig i rummet .
Förut  krävdes det på  min blogg att jag skulle betala för att få visa bilder ! någon slags avgift Plötsligt har jag obegränsat bloggkonto ? inga problem.
 
 En röst som viskar när jag inte vet vilken väg jag ska gå.

 
Jag föll när jag var liten ner från en brant klippa mot djupt vatten  (kunde inte simma ) kanade ner från klippan,
plötsligt fick mina fötter fäste och en hand tog tag i min alldeles vid kanten där det mörka vattnet snuddade mina fötter.

En ängel väckte mig när huset brann , hon lutade sig över mig och viskade att jag skulle vakna
Jag såg hennes hår  när hon drog bort sitt ansikte från mig.
Jag lyckades släcka elden.

 
 Känner mig aldrig riktigt ensam när jag är med mig själv.

Jag tror att genom mitt sätt att vara och behandla mina medmänniskor med omtanke och kärlek så får man behålla denna Ängel vid ens sida . vad vet jag ?

Tack min ängel.

Och jag vill passa på att tacka mina mänskliga änglar som skickar en hjälpande hand ibland.
Säg bara vad jag kan göra för er.

No one on earth could feel like this
I'm thrown and overflown with bliss
There must be an angel
Playing with my heart

I walk into an empty room
And suddenly my heart goes boom
It's an orchestra of angels
And they're playing with my heart
(Must be talking to an angel)








4 kommentarer:

  1. Härligt att läsa,, varmt i hjärtat!! Kram o godnatt

    SvaraRadera
  2. Det du skriver är nog väldigt sant :)

    HAr själv fått uppleva den värmen och den hjälpande handen tack

    Har flyttat min blog nu till http://rothvoss.se en del jobb återstår men känns redan som jag gjorde ett bra val.

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet..!

    Ha en skön söndag nu..det förtjänar du :)

    SvaraRadera
  4. Visst finns änglarna, och bara man förstår det, så vågar man luta sig lite tillbaka, och tro på att allt ordnar sig.
    Och då... - Ja, då gör det det. :)
    De finns för att lösa oss från rädsla, för rädsla är roten till allt ont i vår värld, och det enda som står emellan oss, och allt det vi önskar oss, och behöver i livet.

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.