torsdag 16 januari 2014

Kronfågel har kontaktat mig

Kolla jag fick faktiskt ett svar
ang min blogg om vatten i kyckling
När jag står där och steker kycklingen så fylls hela stekpannan med vatten? jag steker inte jag kokar kycklingen
Här 


Hej Matts!

Tack för ditt mejl.
 Kronfågels kylda neutrala produkter innehåller inget vatten.
 Kronfågels frysta produkter innehåller max 13 procents marinad. Våra smaktester visar att den frysta kycklingen smakar bättre med en marinad, man upplever köttet som mörare och saftigare.

Vill man inte köpa mörad eller marinerad fryst kycklingfilé går det även utmärkt att själv frysa in.
 Önskar dig en riktigt God fortsättning på det nya året!


Med vänlig hälsning/Best regards

Nina Johansson
Konsumentkontakt, Kronfågel

2 kommentarer:

  1. Bra att de svarar i alla fall, men visst är det triist att det ska "behövas" en massa saltvatten i kycklingen... (Jag är övertygad om att den är godare utan, även om den varit fryst. - Men konkurrenterna har ju också en massa vatten i sina produkter, och många konsumenter jämför ju kilopriset rakt av, vilket förmodligen skulle innebära att de knappt fick sälja någon kyckling, eftersom den skulle se så dyr ut i jämförelse...)

    SvaraRadera
  2. steker du kycklingen fryst? vi brukar tina den o låta den rinna av i en sil då blir det bättre

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.