onsdag 12 mars 2014

Larvis filmen

Kära blogg
Jag kom hem efter en hård dag på jobbet

Hela skolan var utkyld och kall jag kastade mig på telefonen , sedan gick jag ner i den låsta källaren där i pannrummet hittade jag en strömbrytare som var avslagen , provade att dra ner spaken till läge  på  och VIPS så startade alla mätarna och vi har  VÄRME  igen ( mystiskt)
En elbas gick sönder i ett av vreden  så jag skruvade isär den och lödde om kontakten (har aldrig gjort sådant  förr ) men det blev bra .
Passade på när jag hade flyt att försöka få loss hörlursstiftet som tidigare råkat brytas av  inuti Ipadens uttag
Den spärrar ljudet så man inte kan höra något från Ipaden ! tryckte ner en liten filad plastbit och PLOPP
Jag hade bild med 5-6an senare då tillverkade vi små animerade filmer i Ipaden med hjälp av Stopmotion appen jag hittade förut. ( man tar ett kort ,flyttar gubben  1mm, tar ett kort , flyttar, )
Det blev jätte bra , dom tog med sig små leksaker hemifrån
Detta är från min film med grejer vi gjort i syslöjden
Sedan var det som vanligt med massor av skoljobb 
Skönt att få komma hem och sätta sig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.