torsdag 14 maj 2015

Sommar drömmar


 


Kalle Ankas sommarlov, 1974
 

 
Nu är det lillsemester. Några dagar ledigt innan sommarlovet.
Just nu så är det så ljuvligt att jobba på skolan, Förväntan och doften av *sommar ligger i luften,

Skolavslutningen är om bara 3 veckor.
”Den blomster tid nu kommer”  barnen över för fullt och sjunger så fint när man gå förbi klassrummen. Det får mig att drömma tillbaka på mina egna sommarlov. Där alla krav och måsten försvann.

Oändliga dagar av ledigt, ingen klocka eller veckodagar att hålla reda på.
Sovmorgon, serietidningar och hallonsaft. Och alla äventyr som bara låg och väntade på mig.

Den sinnesstämningen  håller jag fast när jag tar min vuxensemester .Sommarlovskänslan jag kände som liten

 
*(Sommar .  varm årstid mellan vår och höst)

3 kommentarer:

  1. ja ledigt är skönt men så länge då skulle det krypa i mig :)

    SvaraRadera
  2. Äsh det går, med lite jävlar annama så !

    SvaraRadera
  3. Här är det fyra veckor - drygt - till avslutning. Dom går till 12 juni.

    Men det är ju kort det mrd

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.