tisdag 5 januari 2016

Hann jag sätta mig ner och mysa?



Vart tog julen vägen? Oj vad fort det går. ”2016 kom med fyrverkerier och nu börjar Vårterminen.
Hann jag sätta mig ner och mysa egentligen?
I natt kom Snön och nu känns det som en andra vinter som börjar.
Det blir trots allt mycket vackrare och mera lättstädat inne, i varje fall vi som har stora hundar.
Hemskt vad grus och lersmuts dom drar in när det är snöfritt.
Och så är det så mycket roligare med snö! Vi glömmer snabbt hur det var när vi själva var barn,
Vi sitter nu som självgoda vuxna och tycker det är så jäkla praktiskt och skönt med milda vintrar.
Men själva rasade vi runt i backar och snöhögar som små, och hade jättekul.
Mini skidor och pulka trimmade med stearinljusstumpar under. Jag sög på lovikavantarnas som förvandlat sig till isklumpar. Byggde snögrottor med en sådan iver och förstod inte varför man inte fick sova där på kvällen.
Min snögubbe var den finaste på hela gatan, upplyst av en snölykta som jag ensam fick gå ut och tända.
Kommer ni ihåg? annars plocka fram era gamla foton i garderoben och förundras över så mycket snö vi hade förr.






http://www.stockholmskallan.se/Soksida/Post/?nid=10124

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.