lördag 10 december 2016

Mina julskivor 10 December

10 December och alla sover utom jag, jag smyger upp och sätter på kaffet . Det är skönt att sitta själv så här på morgonen och njuta.
Ibland kan det vara lite mysigt när en gammal skiva knäpper och knastrar, som den här välspelade Selections From Irving Berlin's White Christmas med Bing Crosby, Danny Kaye och Peggy Lee ?
Från 1954. Från filmen White Christmas. Den har någon spelat många jular före mig, nu är det min tur. Sedan 1980 när jag hittade denna på på en loppis i England.Det här är "ny" inspelningen av låten White christmas som först kom i filmen Holiday Inn från 1942
Omslaget sätter jag upp över stereon varje jul , och har spritt julstämning här hemma .
Som 78 varvare var denna Deccas sista skiva som pressades. Men jag har vinylen som kom lite senare.

 Nu känns det som jul igen.
  • "White Christmas" (Crosby)
  • "The Old Man" (Crosby, Kaye, and Men's Chorus)
  • Medley: "Heat Wave"/"Let Me Sing and I'm Happy"/"Blue Skies" (Crosby & Kaye)
  • "Sisters" (Clooney & Vera-Ellen)
  • "The Best Things Happen While You're Dancing" (Kaye with Vera-Ellen)
  • "Sisters (reprise)" (lip synced by Crosby and Kaye)
  • "Snow" (Crosby, Kaye, Clooney & Vera-Ellen)
  • Minstrel Number: "I'd Rather See a Minstrel Show"/"Mister Bones"/"Mandy" (Crosby, Kaye, Clooney,& Chorus)
  • "Count Your Blessings (Instead of Sheep)" (Crosby & Clooney)
  • "Choreography" (Kaye)
  • "The Best Things Happen While You're Dancing (reprise)" (Kaye & Chorus)
  • "Abraham" (instrumental)
  • "Love, You Didn't Do Right By Me" (Clooney)
  • "What Can You Do with a General?" (Crosby)
  • "The Old Man (reprise)" (Crosby & Men's Chorus)
  • "Gee, I Wish I Was Back in the Army" (Crosby, Kaye, Clooney & Stevens)
  • "White Christmas (finale)" (Crosby, Kaye, Clooney, Stevens & Chorus)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.