tisdag 6 december 2016

Mina julskivor 6 December


Min favorit till julmys
Straxt före Jul 1966 kom denna skiva ut med Joan Baez NOEL
En Amerikansk folkmusiker, gitarrist, kompositör och aktivist för medborgerliga och mänskliga rättigheter. 
Joan Baez Dök upp på en festival i Newport 1959 (samma år jag föddes) Efter 8-9 Album så släpper hon detta Lågmälda Julmästerverk, med två sånger på Tyska. En av mina absoluta favoriter vid jul. Jag upptäckte henne 1970 då jag faktiskt började med denna skiva. Och senare letade mig vidare ibland hennes musik. Vårdar den ömt.

"O come, O come, Emmanuel" (Traditional)
"Coventry Carol" (Traditional)
"Good King Wenceslas" (Traditional) - instrumental
"The Little Drummer Boy" (K. Davis, H. Onorati, H. Simeone)
"I Wonder As I Wander" (J. Niles)
"Bring a Torch, Jeanette, Isabella" - instrumental
"Down in Yon Forest" (Traditional)
"The Carol of the Birds" (Traditional)
"Angels We Have Heard on High" (Traditional) - instrumental
"Ave Maria" (Franz Schubert) (sung in German)
"Mary's Wandering" (Traditional)
"Deck the Halls" (Traditional) - instrumental
"Away in a Manger" (J. Murray)
"Adeste Fideles (O Come, all ye Faithful)" (Traditional) - instrumental
"Cantique de Noël (O Holy Night)" (A. Adam)
"What Child Is This" (Traditional)
"Silent Night" (F. Gruber)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.