onsdag 6 september 2017

Det kommer inget tänk !

Vad tänker du på ? frågar Facebook och manar mig att skriva en uppdatering.
Jag har en förmåga att stänga av tankarna och inte tänka på någonting,oftast.
Ibland går det inte alls , Saker som hänt, någon som sagt något elakt, orden kan rulla runt i en ändlös loop,om och om igen.
Och svar på tal kommer några timmar försent.
Men oftast så rensar jag tankarna genom att tänka på just ingenting.
Det är i alla fall tanken som räknas och just nu räknar jag inte med något.


1 kommentar:

  1. En fantastisk förmåga att kunna tömma hjärnan från tankar. Det strävar munkar i Tibet efter att uppnå med träning, träning och mera träning genom meditation.
    Det tillståndet är mycket bra för kroppen, då man på så vis stänger av stress.
    Sedan kan man försöka välja vad man ska tänka på när man börjar använda huvudet igen.
    En bra strategi kan vara att skriva upp flera goda tankar eller affirmationer, som gärna får innehålla budskap som tröstar och lugnar, och använda sig av det när man tänkt ingenting ett tag. Då tar hjärnan in det budskapet lättare, och man förändrar sitt mönster av tankar med tiden.
    Ofta snurrar man ju annars tillbaka till negativa tankar så fort hjärnan sätter igång igen, men om man lär den att tänka positivt, och matar den med olika positiva budskap så glider den gärna in på ett annat spår.
    Jag älskar inspelningar med Louise L Hay, och använder mig av dem även om jag inte brukar lyckas stänga av tankarna helt mer än för några sekunder eller så för det mesta. Hjärnan lyssnar i alla fall. :) Finns mängder på Youtube.

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.