söndag 26 november 2017

Nu börjar mandarin-helvetet igen.


Så här års är apelsiner och mandariner som finast och vi köper dessa citrusfrukter som mest under vintern. När Melissa var liten satt hon alltid under granen med en korg mandariner och mumsade.

Hon älskade dessa lättskalade frukter och ville ha dom helt själv. Vi kunde inte förstå var hon tagit vägen.

Men jag vet inte vad dessa gula frukter heter längre. Jag är helt förvirrad. 
-Kolla vad fina mandariner säger jag i affären, då är det alltid någon klyftig person som säger 
-Det är inte mandariner det är klementiner ser du inte det? och när jag kommer hem med min påse klementiner så säger Nette -Åh har du köpt satsumas vad gott!



Förra året gick jag in några dagar innan Jul för att köpa lite smått och gott, När jag kom till kassan så kom jag på att jag också skulle ha några mandariner 
-Det fixar jag sade den vänliga tjejen som jobbade med att fylla mina kassar. hon kom tillbaka med en burk inlagda mandariner 15 kr


Har ni inga färska? då får jag veta att det har inte funnits några Mandariner på många år att köpa annat än just på burk . Nu har dom fått in mandor och minneola  också och förvirringen är total.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.