söndag 3 juni 2018

Utanför min dörr finns det en skog

Var på en morgon promenad i skogen som ligger alldeles inpå där vi bor. Det är få förunnat att bara kunna öppna dörren och promenera rakt ut i skogen.



Att bo så här nära naturen är en rikedom som jag värdesätter.

Det var riktigt skönt att komma undan solen i dag . Där i min lilla skog hittade jag svalka och gårdagens regn hade dröjt sig kvar där ibland dom täta buskarna och mossan bredvid stigen.
 Chodsky pez,

Ghost söker svalka i den täta skogsvegetationen

Nära till skogen...om än så liten.
Skogen har varit större , nu är det bebyggelse och åkrar runt om . Så det är bara en liten orörd skogstäppa kvar. Men naturen tar alltid tillbaka vad som är sitt ,  jag känner växtkraften när jag står där ibland träden. Den är stark.
Dofter, ljud, skogen är full av spännande saker

Den gamla stigen där jag och hunden Jerome hittade mynt ifrån 1803 Historien om hunden som kan hitta skatter  berättar om en helt annan tid .
Mynt i den gamla stigen hittade av vår gamla schäfer

Jerome gräver fram mynt i marken
Fast någon påstår att det är hans skog, försöker sig på att gallra på vissa ställen.
Men det bryr sig inte skogen sig om . Den är sammankopplad med alla skogar och har en gemensam naturkraft.
Ghost hör något prassla i vegetationen  och då ser vi  en ekorre som kilar upp i tallen

När motorsågen tystnar och traktorn slutar riva i marken så sträcker sig skogen på sig och tar igen det som är sitt.
Stigen jag följer

Är det foto dags igen...kom igen nu !




1 kommentar:

  1. Jag bor också vid skogen. Både hemma och i Lilla Gula. Dessutom har jag skogen utanför dörren på jobbet!

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.