söndag 13 januari 2019

Gary Lewis and the Playboys

Köpte en skiva för ett tag sedan på kul, 60 tals gruppen Gary Lewis and the playboys. Spelade den först i morse över en kopp kaffe när alla andra sov .Kände igen varenda låt.This Dimond Ring, Count me in, for youre love mm
Måste ha varit en känd grupp ?
När jag sedan skulle föra in den i min Discogs samling så upptäcker jag att jag har 4 till av gruppen. (ingen riktig ordning på mig)
Jag hämtar mera kaffe, vänder på sidan och sätter igång och Googlar På ”Gary Lewis And the Playboys”.
Det visar sig att Gary är sonen till komikern Jerry Lewis . Dom gjorde filmer och uppträdanden tillsammans och pappan var alltid närvarande och hjälpte sonen Gary i sin popkariär. Ordnade tv shower och spelningar.
Bandet var ensam på den Amerikanska topplistan förutom Beach boys som inhemskt band Det rådde Englands feber på listorna ”Beatlemania” och andra Engelska popband.
Komikern Jerry dog för två år sedan, omgift med ett adopterat barn änkan och dottern ärver alla miljonerna Och i testamentet så stod det uttryckligen att hans gamla familj, fru och fem söner inte skulle få en cent !
Jag plockar fram mina skivor och njuter av omslagen och bilderna på bandet och där finns också Garys pappa …
Allt detta medan jag lyssnar på ett väldigt bra 60 tals band .Mina original skivor ifrån 60 talet US pressar i mono och stereo är värda 12 kr st enligt Discogs Det ser tufft ut för Gary and the playboys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.