fredag 19 juli 2019

Mina skivor "The New Seekers"

THE NEW SEEKERS

1970 spelades en grupp mycket på radion i USA Dom var riktigt bra "Look What They've Done To My Song, Ma och Beg, Steal or Borrow som var med i Eurovision till och med . Jag tyckte The New Seekers var riktigt bra . och när Coca-Cola körde en special version med "I'd Like to Teach the World to Sing" på tv och radio var jag helt såld på gruppen . The new Seekers var i min värld, en 12 årig Svensk i landet Amerika det coolaste gruppen jag visste. Jag köpte deras skivor och tyckte det var skithäftigt med en riktig poplåt som reklam till Cola. Att man bara fick göra så ? Bandets medlemmar var Keith Potger, Laurie Heath, Chris Barrington, Marty Kristian, Eve Graham och Sally Graham.

THE SEEKERS

Men varför hette dom The NEW Seekers ? Senare hittade jag en skiva med The Seekers ! på en loppis (Google fanns inte då) vad var detta ? Det lät inte som dom !. Det visade sig att The Seekers nästan var lika stora som Beatles ett tag . Bandet var en folk-popmusikgrupp som bildad 1962 i Australien Medlemmarna i gruppen var Judith Durham Athol Guy Keith Potger) och Bruce Woodley Dom hade massor av hits men slutade plötsligt 1968.Men Keith Potger i bandet ville fortsätta och bildade The New Seekers . Nuförtiden lyssnar jag på båda grupperna .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.