söndag 17 november 2019

Snart går vi in i 2020

Äventyret fortsätter...
Jag har sett Vietnam Kriget på nära håll, Månlandningen på tv, Varit med om färg-tv:ns intåg i dom svenska hemmen, Ätit på McDonald redan 1970, Blivit svårt biten av en folkilsken schäfer, Gått i träskor varenda dag tills jag fick hälseneinflammation, Vaktat Kungen och Drottningen en natt vid slottet med skarpladdat vapen, Tågluffat genom Europa, Cyklat till Norge, Förälskat mig i Tärnsjö, Varit djupt nere i Muskös bergrum, Sytt mina egna kläder, Plockat tussilago, Varit ombord på Regal skeppet Vasa, Åkt spårvagn i Norrköping, Varit på surströmming festival i Söderhamn, Fått vänner för livet, Tackat nej till en autograf från rapparen Petter, Sett dataåldern födas. Lyft på gallret till telefonkiosker och hittat pengar, Sökt efter recept i en riktig kokbok, Spelat in en singel i Amerika, Sett min dotter växa upp och flyttat hemifrån,
Äventyret fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.