måndag 22 mars 2010

simultanförmåga


Har åkt på något i luftrören tror jag , hostar sönder rösten , är helt slut i magmusklerna,sängliggande just nu.missade Melissas födelsedag totalt,vi hade gäster och jag låg instängd i "host" rummet svettar och fryser om vart annat, MEN nu när jag en kille ! och vi får inte prata om hur vi mår, det har den gamla för...domen "att killar är alltid så mycket sjukare och gnälligare än tjejer " sett till .
Skillnader på killar o tjejer ska hela tiden påvisas! Från Adams revben skapades kvinnan Sa en lärare till mig när jag gick i mellanstadiet och menade på allvar att män hade ett revben mindre än kvinnan
.Nyligen grävde forskare i Män o kvinnors hjärnor för att hitta en genetisk skillnad,i delar av hjärnans celler.
Och på 90 talet spreds en "Sanning" att Vi man inte har samma simultanförmåga än kvinnan!
En vanlig myt vad gäller simultanförmåga är att kvinnor är bättre än män på att göra flera saker samtidigt. Enligt vetenskapliga studier finns det inget som tyder på att det finns könsskillnader i simultanförmåga över huvud taget. Studierna visar däremot att män och kvinnors simultanförmåga är precis lika bra.
Jag blir bara så trött på all denna missinformation som sprider sig som "Sanningar" och bara behåller avstånden mellan könen, mellan Människor,

1 kommentar:

  1. Jag har i alla fall tappat min simultanförmåga... =D

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.