lördag 9 november 2019

Jag bygger en Julgranshylla

För att ställa alla mina små julgransprylar på som annars inte syns.


Småtomtar och annatsmåpynt samlar jag snyggt på hyllorna och kan bygga små världar. Mera bilder kommer senare när jag börjar pynta min granhylla.
                                                                     Stor och ståtlig står han där.

 Återanvänder skivor ifrån en trapp som jag sågar i granform

 Spikar och limmar fast rundstav som lister där hyllplanen ska sitta.

 Sätter ihop granens två sidor med en fyrkantskantslist med trälim och skruv.                  

Sedan är det dags att limma fast dom utsågade tårtbits-hyllplanen på rundstavs listen

                             Jag målade den grön men planerar att lägga vit filt på hyllorna som snö

Två lager grönt och ett lager glitterlack som avslut.


Så här  är det tänkt. Mera bilder kommer snart.
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.