måndag 9 januari 2012

På min väg till jobbet

Måndag och julhelgen är slut , hela kroppen skriker NEJ , trött och frysen går jag upp.
Men man ska hålla en positiv hållning så man säger
-åååh så skönt att  det är dags igen, nu kör vi ,blicken framåt,in med magen och "Smile"
snön är på väg säger en kvinna på tvn och pekar på kartan, det kommer in snö moln från Norge
jag tänder ett  ljus och äter tyst min skinksmörgås och dricker ett glas mjölk, provar att mikra kaffet från i går men det smakar bittert, får vänta tills jag kommer fram till jobbet,
jag har bara 5 minuters gångavstånd till skolan där jag jobbar
detta är min väg till  jobbet
vilken är  din ?

                                       START
Kl 7 30 Trappan är hal  13 grader ute, kallast denna vinter
Ush vad kallt det var i dag
önskar att jag tog vantar,,,

Lite trafik på vägen (gammla E 4an)

Går förbi förgångaren till vårat Facebook,
numera nedlagt, ingen postar något där längre
kl 7, 32 vägen är hal och tyst



Nu ska jag upp på åsen  det knarrar för första gången under fötterna i år.
 
Oj vilken dimma Det är nog kallare än jag trodde
Där framme på åsen ligger våran skola

Härligt nu är jag framme ,ska bli skönt att komma inomhus

Kl 7 35
Härligt nu puttrar kaffet

STOPP

6 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på din väg till jobbet kan tyvärr inte förmedla mina bilder än :) har ju fortfarande inte börjat arbeta än

    SvaraRadera
  2. VAd kul med färdvägen... får väl fixa det någon morgon jag inte har så bråttom.

    SvaraRadera
  3. Jag har bara bilväg till jobbet :) Men inget att se tyvätt... på våren och sommaren är det vackert!

    SvaraRadera
  4. Jag är så glad och tacksamm över att slippa pendla till jobbet (som jag alltid har fått gjort tidigare)
    Det är lyx att kunna gå till jobbet,
    Det är lyx att ha ett jobb till och med i dessa dagar

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, men jag förstår att du tyckte det var skönt att komma in i värmen, och få en kopp nybryggt kaffe! :)
    Kul idé till blogginlägg! - Du är så påhittig! :)

    SvaraRadera
  6. Jag har 25 minuters väg till jobbet men det är en gångväg utan belysning genom skog så man ser inte ett skit så det är ingen ide att visa några svarta bilder ;D..tack för tipset men problemet är att andras blogglistor inte visar mitt senaste inlägg. Nu är det tydligen inte alla det krånglar för så problemet är väl inte min blogg då antar jag utan deras..Blogger krånglar ju då och då. Tack ändå för att du tog dig tid och svarade :) Ha en bra dag //Babbi

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.