tisdag 20 december 2016

Mina Julskivor 20 December

Ronco Presents A Christmas Present 1973

Nu är det inte slut på överraskningar, förra året hittade jag denna skiva som döljer en julby med tomte och allt, Det är bara att vika upp fodralet och då poppar en julscen upp. När man tror att man sett det mesta ! 
 Jag har sedan tidigare  Ronco a Christmas Present med en uppvikbar krubba från 1974.kolla här , Så då hittar jag denna i samma serie! ifrån 1973 året före.

 Jag blir glad som ett barn och rusar iväg för att betala den.
-Den kan du få! säger han i skivbutiken, den har jag haft så länge -inget att hänga i granen. hehe.
Ibland har man tur och får träffa tomten som äger en skivaffär.

Mera guldkulor med massor av fina versioner av Anita Bryant, Johnny Cash ,Patti Page mm
The Twelve Days of Christmas (New York Philharmonic, Leonard Bernstein Conducting. The Mormon Tabernacle Choir, Richard P Condie Directing
It Came Upon the Midnight Clear (Anita Bryant)
Greensleeves (What Child Is This) (The Ray Coniff Singers)
Silent Night, Holy Night (Julie Andrews)
Ave Maria (Peter Nero)
O Little Town of Bethlehem (Jim Nabors)
Joy to the World (Mahalia Jackson)
The Little Drummer Boy (The Brothers Four)
God Rest You Merry Gentlemen (Robert Goulet)
Hark! The Herald Angels Sing (John Davidson)
The Hallelujah Chorus from Handel's Messiah (Mormon Tabernacle Choir, Richard Condie Conducting)
Winter Wonderland (Steve Lawrence and Eydie Gorme)
The Christmas Song (Tony Bennett)
JIngle Bells (Patti Page)
Carol of the Bells (Percy Faith, His Orchestra, and Chorus)
Rudolph the Red-Nosed Reindeer (Mitch Miller and The Gang)
White Christmas (Johnny Mathis)
We Wish You a Merry Christmas (Andre Kostelanetz with The St Kilian Boychoir)

Toyland (Doris Day)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.