lördag 20 juni 2015

Midsommar äventyr

Foton från min midsommar 2015 i Månkarbo
Här far vi fram,  Regnfri men kall.
 


 
Sommar äventyr i Månkarbo ,Jag kliver på en orm och ramlade baklänges ibland Lupinerna som växte vid vägen ,

Detta händer när jag ska försöka hitta dom vackra brandgula liljorna som växer vilda vid en liten skogsväg.
Det darrar till under foten och jag ser att något ringlar sig runt mina tunna gymnastikskor.
Jag får panik och tappar balansen , Benen viker sig och jag är nära att ramla omkull där jag står ! slänger mig bakåt från ormen och försvinner ibland lupiner och högt gräs .

Några utslagna  Liljor hittar vi inte Tyvärr , det har varit för kallt , bara massa knopp.
Vi brukar alltid plocka en bukett så här till midsommar
lilja

Så här såg dom ut förra året.
Vacker som en lilja hon är.

4 kommentarer:

  1. Verkar som ni ändock haft en bra dag, trots ormen.

    SvaraRadera
  2. Tur att du inte ramlade över ormen. ;)
    Brandlilja heter de fina blommorna, kallas ibland för kejsarkrona, men är inte riktigt samma blomma. :-)

    SvaraRadera
  3. bättre väder än här var det bara regn

    SvaraRadera
  4. Det ser ut som att ni haft bättre väder än oss! :)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.