söndag 16 december 2018

Jag väljer att vara vänlig






Ett vänligt ord, ett leende kan göra en otrolig skillnad hur du och andra mår resten av dagen.
Förr pendlade jag under 15 år med bussen till jobbet.
5:35 och där äntligen ser jag bussens strålkastare i snöröken, den var nästan 20 min sen .
Snön yrde in när dörrarna öppnades och jag fick äntligen komma in i värmen.
                                                                      💗
Jag log och frågande om det var halt på vägen. Busschauffören berättade om hur svårt det var att se vägen för all snöyra, blippande mitt kort och gick för att sätta mig.
Resan fortsatte med flera stopp efter vägen för att ta upp uppretade passagerare.
Hela vägen fram till Uppsala station fick han höra hur förbannat sen han var, hur bussen inte kunde hålla tiderna så fort det kommer lite snö.
                                                                        💗
När jag sitter vid datorn eller surfar runt på telefonen så väljer jag att vara vänlig.
Läser så mycket elaka kommentarer och rent hat på nätet, och inte bara ifrån gröna sjuka nättroll.
Jag ser det  ibland mina vänner, hur dom sprider hat och är rent elaka mot varandra.
När man sprider skadeglädje, missunnsamhet och elaka kommentarer så fastnar det även på en själv.
Jag väljer att vara vänlig det får mig att må bra.
                                                                          💗
                                                    Välja vara vänlig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.