lördag 10 december 2011

En rolig tradition som bara kostar omtanke nu när julen är så dyr.

Jag ritar lite nu till jul

Sitter och drömmer mig bort med ögonen fixerade vid det tända stearin ljuset på mitt dukade frukost bord .sitter och ritar lite.

Det är lucka 10 dec månad och det pirrar fortfarande i hjärtat när jag tänker på jul månaden vi är inne i.
Barndoms julen som för mig var lycklig och som jag har försökt föra över till min familj
Melissa kom till oss för 16 år sedan och min julgåva till henne har alltid varit en egen julbok som jag skriver och ritar i själv

Jag jobbar i den till och från, ritar, målar och hittar på  månaden innan jul och på julaftons morgon ligger denna bok under granen. En rolig tradition som bara kostar omtanke nu när julen är så dyr.
och som uppskattas och längtas till.








5 kommentarer:

  1. Du är ju helt fantastisk!
    Förstår att det där är bästa julklappen för Melissa. :)
    Önskar jag kunde teckna jag också, men jag har liksom svårt att få till en streckgubbe ens...

    SvaraRadera
  2. ja men man kan visa omtanke på många sätt, detta är bara på mitt sätt, bara man tar sig tid för varandra

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin julklapp... sånt där gillar jag - både att göra och att få. Det ligger tanke och arbete bakom.

    SvaraRadera
  4. svar: tack vi blev nöjda. Det färdiga resultatet finns nu att beskåda på min sida.

    Fönsterglaset är bitar av gelatinblad. Tornen rullade jag runt lämpliga former omedelbums - i detta fall en termos samt en glasvas.dom fick svalna helt runt formen innan jag plockade bort den...

    Ifjol gjorde vi en stridsvagn, året innan en pyramid och dess förinnan en borg. sånt här julpyssel gillar jag.

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.