söndag 15 oktober 2017

En bluff kampanj Arla

Dom kan göra hur mycket reklam som helst hur miljö vänligt alla mjölkförpackningar har blivit.
Men inte förrän dom tar bort den där skruvkorken i plast så kommer jag inte gå på deras miljon satsning på en miljövänligare förpackning.


Ta bort plastlocket ifrån pappersförpackning !
-men 70 Procent av våra kunder kräver den återförslutbara  skruvkorken på våra produkter svarar en trevlig tjej på Arla kundtjänst och Skånemejeriet skrattar bara och säger att korken är av sockerörs plast ? sockerrör som odlas bland annat  Brasilien. Av sockerrören görs etanol som i sin tur  blir plasten polyeten (PE)
Nu pumpas vi med miljövänlig reklam på förpakningar tv, tidningar  och ute på stadens pelare.

Det sitter ju kvar en plastgänga på förpackningen som korken skruvas fast i.
Alla mjölkförpackningar och andra kartonger för drycker är belagda med plast för att inte pappret ska lösas upp av innehållet
Alltså har det egentligen inte hänt någonting  En bluff är en sorts lögn som går ut på att få andra att tro att man har en förmåga eller en avsikt som man inte har,




Förr köpte man sin mjölk på glasflaska eller i kruka och nu blir det verklighet igen. I Stora Skedvi har Anders Åkerberg inlett ett samarbete med en lokal mjölkproducent där lokal mjölk ska säljas i mjölkflaskor som förr i tiden.

 http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6371108



1963/64 försvann den sista flaskmjölken i Stockholm, och i mitten av 1970-talet var glasflaskans tid i landet helt förbi.


2 kommentarer:

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.