onsdag 30 november 2011

Julkonserten 2011 en Magisk upplevelse

Jag mötte Julen i går ! Jag var på
Gävle konserthus Julkonsert 2011


 Med: Lasse Kronér, Marie Serneholt, Andreas Johnson, Elisabeth Andreassen
samt
Gospelkören Karen Gibson Kingdom Choir från London
Det var en fin blandning av både nya och gamla låtar
Och inte bara julsånger deras Hits fick också plats i denna underbara julshow och när Andreas Johnson steg upp ensam på scenen och bandet drog i gång hans låt Glorious, då gungade Gävle konserthus


Lasse Kronér är vår tids Nils poppe som skojade både repeterat och spontant med publik och dom på scenen, och visst sjunger han fint också

Marie Serneholt, ung lång(175cm) och den glada tjejen, hon ska ha en julklapp av mig i år, för hon gav mig en redan i går genom att sjunga sig rakt in i mitt hjärta Himlen i min famn.
 Elisabeth Andreassen. Visade vilken artist proffs hon var och tog tid för eftertanke genom att prata om det tunga året för Norge och för henne själv) med på alla familjer i Norge som kommer att sakna en familjemedlem denna jul efter massakern på Utöya.
 En finstämd Grown-up Christmas som fick min tår i kväll.

Bäst var i alla fall den Engelska Gospelkören Karen Gibson Kingdom Choir vilken gudomlig kraft i sina röster Peace on Earth och flera andra  Engelska Julsånger

Tack för en fin upplevelse
Detta är deras Turne plan
Örebro 1/12,
Falun 2/12,
Linköping 3/12,
Norrköping 4/12,
Karlstad 6/12,
Växjö 7/12,
Kristianstad 9/12,
Malmö 10/12,
Jönköping 11/12,
Västerås 13/12,
Borås 14/12,
Trollhättan 15/12,
Halmstad 16/12,
Göteborg 17/12,
Skövde 18/12,
Stockholm 19/12.

4 kommentarer:

  1. Åhh den hade jag velat gå på :) Får kolla om det finns biljetter kvar i stan :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Det verkar vara en trevlig show. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  3. Gud så härligt det låter, jag vill också!! Du har verkligen lyckats förmedla känslan. =)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.