fredag 2 december 2011

Tjuv jul !

I  dag är det 2 December,,,OOOOOOJ vad det lackar emot jul då ! I år är det Tjuvarnas Jul

Nya kalendern SVT:s julkalender 2011 Tv 1 Historien utspelar sig i Stockholm, i det förra seklet, verkar lovande Kan bli en klassiker med en påkostad 1800 tals miljö

Ni måste bara titta  , En tjuvliga "Klappsnapparna" härjar i staden, så även fattigdom och svält.Det stora Varuhuset där dom rika kan handla bevakas alla besökare noga.
Det är en kall December och utanför dörren till en fattig medlem av ligan fickjuven Kurre står det en liten flicka som visar upp en lapp
Du är min pappa ! du ska ta hand om mig !

Så börjar årets kalender Tjuvarnas jul- en julsaga i Engelsk klassisk tradition   i Charles Dickens anda. Historien utspelar sig i Stockholm, i det förra seklet.Jag ska följa denna Julkalender med Spänning Gå in här och kolla http://svt.se/tjuvarnasjul


Går också att se  på nätet när du vill/ spelet Tjuvarnas jul är också kul http://media.svt.se/download/flash/fiktion/tjuvarnas_jul/index.html

4 kommentarer:

  1. Jag borde kanske titta på den ...gillar ju den typen av film/teater :)
    Ha en trevlig helg!
    Maya

    SvaraRadera
  2. Jag får kolla upp den på nätet. Spelet spelade vi idag, sonen och jag och där fastnade vi.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Jag har inte alls kollat, men jag borde nog göra det ser jag.
    Verkar vara en riktigt bra kalender i år. :)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.