fredag 23 december 2016

Mina Julskivor 23 December

 Glitter, Glögg & Rock 'N' Roll 1979

Jag avslutade 70 talet och startar upp 80 talet med denna underbara samling. Den släpptes 28 november 1979 och jag köpte den för omslagets skull,
Kolla in alla artister ! Vinylskivan är julröd och många av låtarna  glittrar specialskrivna för detta album. Det här är en julskiva som ofta får ligga kvar på skivtallriken, jag vänder bara på den och spelar den om och om igen.
Kolla in detta
1. The Eminents - Ser du stjärnan i det blå (When You Wish Upon A Star)
2. Ulf Lundell - God Jul (är det nån hemma?)
3. Niklas Strömstedt & Gyllene Tider - Dan före dan
4. Janne Andersson Pop - Rudolf med röda mulen (Rudolph The Red Nosed Reindeer)
5. Magnus Lindberg - Snön den faller vit
6. Gyllene Tider - 24:e December
7. Monica Forsberg - Nu tror du på tomten igen  (Santa Claus Is Coming To Town)
8. Extra - In i säcken (Marsch Militaire)
9. Yngve Hammervald - Stilla Natt
10. Lasse Lindbom Band - Om jag bara fick en elgitarr till jul (I Wish It Would Be Christmas Everyday)
11. Janne Andersson Pop - Spår i snön
12. Lalla Hansson - Sjömansjul på Hawaii
13. Peter O.Ekberg – Spring, Rudolf , spring (Run, Rudolph, Run)
14. Björn Skifs - Midnatt råder

15. ALLA  Snart kommer änglarna att landa (Där Ulf Lundell spelar akustisk gitarr och sjunger en vers själv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.