torsdag 11 april 2019

Bara ett evigt hattandes !


Jag vill ha vår NU
Nu är jag evigt trött på allt hattandes, Förra veckan plockade vi tussilagos och kolla på tranor som landa, är visst rekord mängd på dom. Sanden tas upp från vägarna.
Grannen kom ut och började prata, efter att ha varit tyst och instängd hela vintern. Ett typiskt vårtecken.
Småfåglarna letar pinnar och Nette fick sitt första myggbett.
Den här veckan snöade det så allt blev vitt igen Sandbilen kom och lade tillbaka sanden igen.
På med vantar och mössa, upp med skylten ALLA MÅSTE HA HJÄLM i pulkabacken.


DET BRINNER I SKOGEN !


I går kväll trodde jag att det brann i skogen...det var alldeles rött mellan träden en bit bort.
Jag skynda mig dit, Det luktade inte brandrök i alla fall.


 Det var bara solen som gick ner , detta är inga redigerade photoshoppade bilder. utan så här såg det ut. Inga färgfilter eller appar som lägger på effekter. Så här såg det ut !



Det var en fototävling nyligen och tv var där. Kvinnan  som vann berättade om dom olika stegen när hon redigera bilderna .  Du kan ändra ,ta bort saker, lägga till  filtrera färger mm.

-Så det var en redigerings tävling ? frågade reportern vinnaren .
-Nej nej nej det var en fototävling! man måste ha en bild att utgå ifrån .Det är ingen redigerings tävling.

I min telefon finns det en app som får mig att se både smalare, lyckligare och mindre skrynklig ut.
Med en knapptryckning så kanske jag kan vinna en tävling jag också ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.