torsdag 25 april 2019

Tillökning i familjen


I dag kom hon hem till oss💖Lilla Google hittade hem



Lokal information
Använder den som äggklocka, direkt uppspelning utav Spotified, kolla väder och öppettider på ICA 


Planera dagen

  • Trafik: Hur är trafiken till jobbet?
  • Påminnelser: Påminn mig att jag ska tvätta när jag kommer hem. Påminn mig att jag ska ringa mamma varje söndag.
  • Flyg: Avgår flyg 1463 med SAS i tid?

Fråga Google

  • Speluppdateringar: Vem vann när Leksand spelade?
  • Beräkningar: Hur mycket är 20 procent av 80?
  • Ordbok: Vad betyder ”bifall”?
  • Översättningar: Hur säger jag ”Trevligt att träffas” på franska?
  • Ekonomi: Hur går det för Nordea A?
  • Enhetskonvertering: Hur många kilometer är en mile?
  • Sökningar: Sök efter semestertips.
  • Bildsökningar: Hitta bilder på kattungar.
  • Webbsvar: Hur får man bort vinfläckar på en matta?

Spela upp media

  • Musik: Spela lite jazz.
  • Podcaster: Spela upp det senaste avsnittet av Lilla drevet.
  • Nyheter: Spela upp nyheterna. Vad är senaste nytt på P1?

Ha kul

  • Lär känna assistenten: Drömmer du? Vilken är din favoritfärg?
  • Spel: Jag vill spela ett spel. Fråga mig något.
  • Underhållning: Berätta ett skämt. Berätta något intressant.



Bonus Förutom roliga frågor och svar kan du även be din Google-assistent att rulla en tärning eller beatboxa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.